Biscotti

Jag får inte riktigt rätt på bilderna, vi har ett nytt standard program på datorn så jag inte riktigt har lärt mig än, får be love om hjälp sen ikväll, men här är iaf en bild på biscotti som jag har bakat, om ni vänder på huvudet så ser ni hur det ska se ut. här kommer receptet iaf.

Mandel och Choklad biscotti

 

150g sötmandel
75g smör eller margarin
3 1/2 dl strösocker
3 ägg
6 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl kako
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
75g hackad choklad (helst mörk, 70%)

1. Rosta mandeln i en torr stekpanna och låt den svalna. Rör smör och socker poröst och tillsätt äggen, ett i taget under vispning.
2. Blanda 6 dl mjöl, kakao, bakpulver och vaniljsocker och sikta ner i smeten. Tillsätt hackad mandel och grovt hackad choklad.
3. Blanda samman till en deg och dela i fyra bitar. Använd eventuellt resten utav mjölet vid utbakningen. Forma till längder och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
4. Grädda i 20 min vid 200 grader. Tag ut och skär längderna i sneda bitar och lägg dem med snittytan uppåt. Sänk värmen till 100 grader och torka biscottin i ugnen ca 40 min tills att det är så torra som du vill ha dem. Jag hade dem innne i ca 35 min för jag tycker att de är godare om de är lite mjuka precis i mitten och inte helt torra rakt igenom.

Dessa blev supergoda och de smakar väldigt mycket choklad, nästa gång ska jag prova att göra samma recept men då byta ut mandeln och chokladen mot kardemumma och vaniljstång.

Kommentarer

Bring it on:

Namn:
Jag minns dig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt /tanke :

Trackback
RSS 2.0