Rocky roads

Jag var tvungen att prova de omtalande och ombloggande rocky roadsen av Leila Lindholm, kan inget mer säga än att de blev succé!
De var även superlätta att göra. Jag ändrade dock om en aning i receptet, men det gör man som man vill.

600g mörk choklad (jag använde mig av marabous mörka choklad, 3 st 200g kakor)
ca 10-12 stora Marshmellows, man skulle helst använda mini marshmellows men det var slut när jag vart och handlade så jag köpte vanliga.
1 påse dumle kolor, ( det stod två påsar i receptet, men jag köpte i lösvikt och det kan jämnföras med en påse)
1,5 dl chashew nötter (i receptet står det jordnötter)
1,5 dl pistage nötter

Klipp ner marshmellowsen och dumlekolorna i en bunke i så stora bitar du vill ha, hacka nötterna grovt och tillsätt dem.
smält chokladen i vattenbad och häll över godiset i bunken. Blanda runt så att det fördelas jämnt.
Häll ner smeten i en ugnsform med ca 3cm tjock kant och låt svalna i kyl/frys eller på balkong tills att det har stelnat helt ca 1,5-2h.
Bryt eller skär upp i lagom stora bitar, tänk på att det är en riktigt mäktig liten godsak så gör inte för stora bitar utan låt hellre gästerna ta två bitar.


Kommentarer

Bring it on:

Namn:
Jag minns dig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt /tanke :

Trackback
RSS 2.0