pinapplepie

tänkte bjussa på ett riktigt pang recept som funkar i alla lägen.
det är min kära mamma som jag fått receptet av, min mamma är inte världens mest ambitiösa bagerska om man säger så men de få recept hon har och kan är både enkla och riktigt goda.
Detta recept är på en ananas paj som är sjukt god och väldigt enkel att göra.
pajdeg:
150g smält smör/margarin
3dl mjöl
1dl socker
1tsk bakpulver
några msk kokos
Börja med att smälta smöret och blanda ihop mjöl, socker, bakpulver och kokos. När det smälta smöret har svalnat blandar du i det också och gör till en deg som du trycker ut i en pajform.
fyllning:
2dl Creme Freiche
1/2 dl socker
1ägg
1 burk krossad annanas (sila den så att det inte är så mycket vätska kvar, då blir pajen för blöt)
3tsk vaniljsocker
Blanda ihop detta och häll över pajdegen
grädda i ugn på 200grader i 25 min

Kommentarer

Bring it on:

Namn:
Jag minns dig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt /tanke :

Trackback
RSS 2.0